The secret livets verkliga gåta
Attraktionslagen en naturlag enkel att lära sig
Enligt attraktionslagen lär man sig att tillämpa The Secret attraktionslagen på alla sätt i livet, vare sig det handlar om hälsa, relationer, lycka, yrkeslivet eller pengar, och dessutom i samspelet med andra människor i världen. Budskapet handlar om att återupptäcka den dolda kunskaperna inom sig, outnyttjade kraften i sitt inre och den vetskapen för med sig glädje på alla områden i ens liv. Det är också enkelt att lära sig allt om denna lag.
Att ge ut en egen bok
Ska man ge ut en egen bok kan man alltid ta microlån för att kunna ha råd att ge ut en bok.
The Secret attraktionslagen som är enkel att lära sig innehåller visdom från samtida lärare och inspiratörer för det är många som tillämpar denna regel – kvinnor och män som är läkare eller lärare och medicinare, psykologer, historiker, teologer dessutom präster också och vetenskapsmän, samt ledande inom näringsliv och ekonomi känner till denna lag – som har använt sig av hemligheten för att uppnå hälsa, välbefinnande och lycka. Om dessa människor kan denna lag så behöver även du och jag lära oss den. Genom att börja tillämpa kunskapen i The Secret attraktionslagen visar de hur sjukdomar kan botas för vi alla bär på massa sjukdomar, hur man kan uppnå bättre levnadsstandard, bemästra hinder och begränsningar, samt nå dit många vanligtvis anser vara omöjligt – sina drömmars mål. Boken attraktionslagen är svaret på vad många hoppas på då vi är födda med denna gåva allihopa –
The Secret – Hemligheten attraktionslagen är en naturlag som bygger på den enastående och inspirerade filmen med samma namn.
Enligt attraktionslagen så får vi det vi själva tänker/känner vare sig det är något gott eller ont. Den som är rädd för konkurrens driver sig själv till konkurrens enligt historien om de 3 skobutiksägare.
Det fanns en liten stad för länge sedan som hade endast en skobutik som hette Summersko. Denna lilla stad låg i ett mycket varmt land. Därför använde de flesta människorna i detta land sommarskor dyra som billiga. Alla i den lilla byn köpte alla sina skor i denna butik. En av kunderna kom på tanken att det var en sko sort som saknades och började skapa inomhusskor och sålde i egen butik. Han döpte sin butik till Indoorsko. Han blev inte konkurrent till den första skobutiken utan han blev ett komplement. De kände sig inte hotade för de tänkte att staden skulle kunna räcka för dessa två butiker. Eftersom detta var deras tanke att staden kan ta emot två butiker utan att det skulle skada den andre så svarade universum på deras känslor och lät båda få in så mycket pengar de trodde att de skulle få in.
Konkurrensen kliver in
Sedan fick skoägaren med inomhusskor en kund som kom på en ytterligare idé om att skapa skor för folk som reser till andra länder som är kalla och som är i behov av vinterskor. Med detta drog han in kunder som skulle resa till kalla länder och ibland fick han in utländska kunder till sin butik. Detta skrämde både han som hade sin första skobutik (Summersko) och han som hade butiken med inomhusskor (indoorsko). Hade dessa två inte varit rädda för konkurrens skulle Wintersko kunderna fortsätta vara deras kunder och dessutom dra till sig nya kunder till dem. För det finns alltid folk utanför denna lilla stad som dras till Wintersko, men på något sätt kanske också vill ha lite inomhusskor och sommarskor.
Varför gick de anda skobutikerna i konkurs?
Både Summersko och Indoorsko blev rädda för konkurrens och sände ut denna känsla till universum. Vips så fick de mindre kunder till sina butiker. För universum kan aldrig göra undantag från sina regler utan du får det du sänder och du får alltid rätt. Det blir alltid såsom du har trott enligt universums lagar.
Din rädsla att dina kunder ska sluta köpa av dig är en känsla som bara du kan rå över. Ingen annan än du själv kan ändra ditt eget tillstånd. Du kan inte kräva av folk att inte starta upp liknande butiker. Det är inte dessa butiker som har satt ovan skobutiker i konkurs utan det är bara deras känslor. Det finns tex områden med bara guldaffär och restauranger tätt in på varandra. I varje butik så är det fullt med folk just för att ingen har ens kommit på tanken om konkurrens. Tvärtom så har man på vissa ställen en helt annan tankegång att folk drar folk. Glöm aldrig det att folk drar folk så var heller aldrig rädd för konkurrens.