Olagligt att vara inomhus

Jag är helt medveten om att det är olagligt att vara inomhus en sådan vacker dag. Men vill njuta av helgen och därför har jag haft en stor städar dag idag. Har städat i nästan fyra timmar och nu är äntligen hela hemmet rent och fräscht.Svettigt var det också och har fått dricka flera liter vatten under dagen.

 

 

Genomblöt av svett

När jag ändå är igång så har jag även tvättstugan så allt blir klart. Igår hade jag en ärende dag då jag tog mig till stan för att hämta ut ett paket till dotterns födelsedag. Kom hem genomblöt av svett och fick återhämta mig i en halvtimme innan jag begav mig till Hemköp med pant. Okej nu kanske jag överdrev om svetten men det var så det  kändes.  Handlade också och lagade sedan en storkok till matlådor och till ikväll. Så imorgon och på söndag kan jag göra exakt vad jag vill och bara njuta av helgen. 

 

 

Mitt hår är verkligen blött av svett och ikväll blir det en lång dusch, rakning och hårtvätt. Ska också ta hand om mig själv för det behövs efter all städ och slit.

Igår kväll mådde jag inte alls bra i min själ och därför skrev jag som jag gjorde i gårdagens inlägg. Allt är ännu inte bra men kände ändå för att skriva några rader redan idag.

 

//PUSS

Har jobbigt läge

Hej mina finaste och hoppas allt är bra med er? Själv så har jag ett jobbigt läge just nu och därför har jag varit från varande här på bloggen. Midsommarhelgen var bra och även dagarna efter med sonen men fick sedan dåliga nyheter. Orkar inte gå in djupare på det just nu men ville bara berätta för er varför jag har varit frånvarande. 

 

 

Jag återkommer här i dagarna när jag mår bättre…

 

//PUSS

Godis chock

Nu kan vi snacka om godis chock då några nyheter har fått följa med mig hem idag. Idag åkte jag hem efter några trevliga dagar ute på landet hos en nära vän. På hemvägen stannade vi till vid en butik som jag aldrig har hört talas om. Butiken heter Mejk och är en lågprisbutik som påminner om dollarstore. 

 

 

Köpte flytande tvättmedel och hygienartiklar men även lite inredning. Som ni ser på bilden så köpte jag en gullig mugg, en bricka och två badbomber. 

 

Brickan föreställer en godis och badbomberna donuts. 

 

 

Det var en rolig butik och det fanns verkligen allt möjligt därinne. Nu är jag äntligen hemma och har en veckas semester framför mig. Har även denna sommar delat upp min semester i flera omgångar. Imorgon kommer sonen och då får vi se vad vi ska hitta på under veckan beroende på vädret.

Ikväll ska en kompis som bor i närheten dyka upp för det var längesedan vi sågs. Men innan dess ska jag städa och kanske sätta mig ute i solen. Packat upp har jag dock redan gjort. 

Önskar er alla en fortsatt härlig dag och vi ses senare mina finaste!

 

//PUSS

Trevlig midsommar

Kikar in här en snabbis för att önska er alla en trevlig midsommar! Här med ett kollage på mig och lånade bilder från Pinterest. Bilderna på mig togs tidigare idag och hade då lite tur med vädret. 

 

 

Ha det bäst och vi ses senare mina finaste!

 

//PUSS

Rosa mjölk

Alltså det här med rosa mjölk har varit så viralt under en längre tid på sociala medier. Därför ville jag inte haka på trenden men idag fick en rosa mjölk följa med mig hem. Så nu står det en rosa mjölk i mitt kylskåp och kan ändå inte öppna den ikväll. För att imorgon åker jag bort och kommer inte hem fören på söndag. Ja på söndag kan jag öppna den och då ska jag fira med ett glas rosa mjölk.

 

 

Har liksom semester nästa vecka och det måste ju firas på något sätt. Det här med pollenallergi! I år har jag visst problem med det och har känt mig sjuk hela veckan. Enligt prognosen är det hög halt av gräs just nu och det verkar vara det värsta för min del. Så idag på lunchrasten gick jag raka vägen till Apoteket och köpte mig pollenallergi tabletter.

Har nu två frågor till er! Har ni druckit rosa mjölk? Känner ni av pollenallergi just nu?

 

//PUSS

Tre helvita outfits

Idag bjuder jag på tre helvita outfits eftersom jag har varit dålig på att fotografera under helgen. Eftersom sonen hade skolavslutning i fredags så fick han välja exakt vad han ville äta till middag. Han valde KFC så  det blev en hembeställning och en massa gott på det. Vi kollade på film och hade en lugn fredagkväll tillsammans. 

 

 

I lördags putsade jag mina fönster i vardagsrummet eftersom en fiskmås hade bajsat ner ett fönster. Passade på att städa och hade också tvättstugan men sedan blev även lördagen en lugn kväll. 

 

 

Nästa vecka har jag semester och det ska bli väldigt skönt. Sover så konstigt om nätterna då jag vaknar väldigt mycket och idag har jag varit extremt trött. Längtade hela dagen till sängen så ikväll ska jag lägga mig tidigt och läsa en bok. 

 

 

På torsdag efter jobbet åker jag ut på landet där jag ska stanna tills på söndag. Då ska sonen komma till mig och hoppas att det blir badväder nästa vecka. Annars får vi se vad vi ska hitta på. Har ännu inte haft klänningar på mig men ska inviga en blommig kjol på torsdag. Det är ju ändå midsommar på fredag och då är det fint med blommiga plagg. 

 

//PUSS

Piffa upp två burkar för hudvårdsprodukter

Nu var det dags att piffa upp två burkar för hudvårdsprodukter och det var längesedan jag visade pyssel här på bloggen. Ni har ju sett allt möjligt här som sminkprodukter, köksinredning, nyckelringar, miniatyrer och mycket mer. Den här gången blev det till min hudvårdsrutin eftersom det gör jag varje morgon och kväll.

Ena burken är en tom burk som innehöll dagkräm och jag började med att diska och tvätta bort alla etiketter. 

 

 

Har också en liten burk som jag ville matcha med den större och här ser ni resultatet. 

 

 

Ska hälla i dagkräm i den stora burken och ögonkräm i den lilla. Nu passar burkarna utmärkt i mitt badrum där jag har många rosa detaljer så det blir genast mycket finare. 

 

 

Jag tycker att det nästan ser ut som två bakelser och ska dekorera flera burkar i badrummet. 

 

 

Ska visa er så fort någon blir klar här framöver.

 

 

Tycker också att det är praktiskt att återanvända förpackningar och göra något roligt av det.

Vad tycker ni om resultatet på detta projekt?

 

//PUSS

Rosa färgklickar i köket

Idag är det en grå dag och då är det extra trevligt att få se rosa färgklickar i köket. På lunchen var det fint väder då jag och några kollegor åt utomhus. Men när jag gick hemåt så började det att regna och det ser ut att fortsätta.

 

 

En sådan här dag vill man helst bara ligga hemma och läsa en spännande bok och lyssna på när regnet knastrar mot fönsterrutorna. Därför gör det mig inget med lite regn även till helgen. För då kan jag ligga i soffan och läsa en bok och tänka tillbaka på hur mycket jag saknade det under veckan. 

 

 

När jag kom hem upptäckte jag fågelbajs på fönsterrutan i vardagsrummet men får ta bort det efter regnet. Jäkla fiskmåsar som älskar att bajsa ner överallt. 

 

 

Är nu också på mycket bättre humör efter att ha mått dåligt i flera veckor. Så därför är jag absolut inte arg för att en fiskmås har bajsat på mitt fönster. Det går trots allt att ta bort och det skulle vara mycket värre om fönsterrutan var trasig. Fy vad hemskt om man skulle komma hem och se glassplitter i hela vardagsrummet.

Lider med människor som har det som en vana i vardagen. Nä nu var det inte meningen att skriva om sånt men brukar alltid tänka på andra som har det värre. Därför ska man aldrig ta något för givet.

 

//PUSS

Dags för pyssel igen

Idag blev det åter igen dag för pyssel och älskar att göra om saker på mitt sätt. Den här gången är det en burk som innehöll dagkräm och har tagit bort etiketterna. Jag gillar att ha fler burkar som man kan fylla i med dagkräm från en annan burk. Vissa burkar är väldigt fula och då är det roligare att ha en som en finare variant. 

 

 

Plockade fram lådan med en massa pärlor och krämlim för att se vilka som passar. Brukar testa olika pärlor för att se hur det ser ut innan jag bestämmer mig.

 

 

Åt också lite godis medan jag pysslade och just nu torkar burken. Ska visa er resultatet i ett annat inlägg.

 

 

Idag är det kvavt ute och måste gå igenom mina sommarkläder. Igår målade jag tånaglarna ifall sandalerna åker på under veckan och det känns skönt att vara redo. Färg på naglarna gör så mycket skillnad och fötterna ser då genast finare ut.

Nu ska jag återgå till mitt pyssel men önskar er alla en fortsatt fin söndag och vi ses senare mina finaste!

 

//PUSS

Färgglad inredning

Färgglad inredning är fint och Rusta har fått in ännu mer nytt porslin i härliga färger. I veckan efter jobbet tog jag en promenad till Rusta eftersom jag inte hinner dit i helgen. Behövde mer ansiktsmasker, torrschampo och andra tråkiga saker. Men gick också runt och spanade lite bland köksinredningen men bara för att titta.

 

 

Kolla så söta glasburkar som föreställer jordgubbar. Dock passar inte röda färger i mitt hem men det finns säkert andra som föredrar det. Perfekt att förvara godis, socker, flingor eller vad som helst i. 

 

 

Såg också fina muggar i olika färger och jag gillar modellerna. Hade dessa funnits i rosa färger så kanske det blivit ett litet köp ändå. 

 

 

Jag köpte bara det jag behövde och tog några bilder på det andra för att tipsa er.

 

 

Deodoranter är ett måste för mig och passade på att köpa två stycken när priserna var lägre.

Härligt att det är fredag idag och befinner mig just nu i en bil. Åkte nu direkt efter jobbet och är påväg till min vän som bor ute på landet.  Önskar er alla en mysig fredagkväll och vi ses senare mina finaste!

 

//PUSS