Piffa upp två burkar för hudvårdsprodukter

Nu var det dags att piffa upp två burkar för hudvårdsprodukter och det var längesedan jag visade pyssel här på bloggen. Ni har ju sett allt möjligt här som sminkprodukter, köksinredning, nyckelringar, miniatyrer och mycket mer. Den här gången blev det till min hudvårdsrutin eftersom det gör jag varje morgon och kväll.

Ena burken är en tom burk som innehöll dagkräm och jag började med att diska och tvätta bort alla etiketter. 

 

 

Har också en liten burk som jag ville matcha med den större och här ser ni resultatet. 

 

 

Ska hälla i dagkräm i den stora burken och ögonkräm i den lilla. Nu passar burkarna utmärkt i mitt badrum där jag har många rosa detaljer så det blir genast mycket finare. 

 

 

Jag tycker att det nästan ser ut som två bakelser och ska dekorera flera burkar i badrummet. 

 

 

Ska visa er så fort någon blir klar här framöver.

 

 

Tycker också att det är praktiskt att återanvända förpackningar och göra något roligt av det.

Vad tycker ni om resultatet på detta projekt?

 

//PUSS

Dags för pyssel igen

Idag blev det åter igen dag för pyssel och älskar att göra om saker på mitt sätt. Den här gången är det en burk som innehöll dagkräm och har tagit bort etiketterna. Jag gillar att ha fler burkar som man kan fylla i med dagkräm från en annan burk. Vissa burkar är väldigt fula och då är det roligare att ha en som en finare variant. 

 

 

Plockade fram lådan med en massa pärlor och krämlim för att se vilka som passar. Brukar testa olika pärlor för att se hur det ser ut innan jag bestämmer mig.

 

 

Åt också lite godis medan jag pysslade och just nu torkar burken. Ska visa er resultatet i ett annat inlägg.

 

 

Idag är det kvavt ute och måste gå igenom mina sommarkläder. Igår målade jag tånaglarna ifall sandalerna åker på under veckan och det känns skönt att vara redo. Färg på naglarna gör så mycket skillnad och fötterna ser då genast finare ut.

Nu ska jag återgå till mitt pyssel men önskar er alla en fortsatt fin söndag och vi ses senare mina finaste!

 

//PUSS

Nyckelringar av BUBS godis

För ett tag sedan såg jag en video på TikTok där en tjej gjorde nyckelringar av BUBS godis. Då med hjälp av gellack och en UV-lampa. Har inget av det hemma men hade topplack som jag testade att använda. Valde ut två favorit godisar och målade på flera lager mellan torktiderna. Det finns små hållare som man fäster i så att det går att hänga i en nyckelring. Något som jag inte heller hade hemma men skapade egna av två små gem i guld färg.

Det gick jättebra och här ser ni resultatet. 

 

 

Har hängt mina nya nyckelringar på en liten väska och kolla så gulligt det blev.

 

 

Får se hur länge dom kommer att hålla men än så länge ser det bra ut. Det är några veckor sedan jag skapade dessa nyckelringar men har glömt bort att visa er som. 

 

 

Vad tycker ni?

 

//PUSS

Dekorera med flytande ljus i en skål

Sist när jag rensade i hemmet hittade jag flytande ljus som blir perfekt i en skål. Köpte dessa ljus för drygt två år sedan och hade totalt glömt bort dom. Ljusen föreställer blommor och det är ju perfekt nu när det är vår. 

 

 

Det gäller att vara kreativ och jag ville skapa något fint med saker som jag redan har. 

 

 

Har sparat på skålar som tidigare var doftljus och en av dom fick jag användning av till detta projekt. 

 

 

La i några pärlor och fejk diamanter med vatten som jag färgade rosa.

 

 

Sedan la jag i tre stycken flytande ljus och jag gillar resultatet.

 

 

Gillar speciellt att några pärlor flyter upp till ytan då man ser mer av dom. 

 

 

Jag borde verkligen tända ljusen men tycker att dom är för fina att titta på. Har fler flytande ljus som ser mer enkla ut och funderar på att byta ut dom för att se hur det ser ut när ljusen är tända. 

 

 

Vad tycker ni? Hiss eller diss?

 

 

//PUSS

Kreativ förvaring till örhängen

Nu har jag äntligen skapat en kreativ förvaring till örhängen och det var på tiden. Känns som att mina örhängen ligger lite här och där vilket gör att dom sällan används. Nu har jag kommit på en lösning och det blev med hjälp av en sparad ask och en skumbit. 

 

 

Vilken tur att jag brukar spara på askar och den här från YSL är även fin att titta på. Tänker sätta fast den på väggen i badrummet då jag enkelt kan välja ut ett par varje morgon. Har också en hörna med örhängen som saknar sin partner tills dom dyker upp. Örhängen är ju som strumpor när dom inte är i par och behöver sättas ihop. 

 

 

Såhär ser det ut nu på väggen och har även hängt en liten väska med överblivna lås i.

 

 

På jobbet är det förbjudet med ringar, armband och klockor men örhängen får man använda så länge dom inte är för stora.

 

 

Som ni ser så gillar jag mest små örhängen för jag gillar inte att ha något som dinglar. Kommer ihåg när jag var i tonåren då jag alltid hade stora örhängen och den tiden är förbi. Visste ni att jag har nio hål i mina öron? Men jag brukar bara använda två och det var längesedan jag hade örhängen i alla hål. Konstigt nog så går det fortfarande att få in örhängen i hålen. Mina första hål fick jag som tre åring men övriga gjorde jag under tonåren.

Har ni flera hål i öronen?

 

//PUSS

Förvandla en tråkig palett

Det är liksom insidan som räknas men kan man piffa upp något så gör jag gärna det. Älskar pyssel och har på senaste tiden dekorerat sminkprodukter och nu finns det en nykomling till familjen.

Har en knappt använd palett från Isadora med rouge, bronser och highlighter.
Vissa paletter ser verkligen tråkiga ut och därför ligger allt bara i en röra. När det blir dags för att rensa bland alla mina sminkprodukter händer det ofta att jag hittar något bortglömt. Ja alldeles för ofta och därför har det blivit en ny grej att dekorera produkter som används regelbundet.

Här är en före-bild på paletten från Isadora.

 

 

En efter-bild.

 

 

Rensade en hel del i helgen och har gjort det finare i badrummet. 

 

 

Dessa skapelser får mig att tänka på bakelser.

 

 

Min favorit måste vara handspegeln.

 

 

Det var mitt pyssel för den här gången och får se vad nästa projekt blir av.

 

//PUSS

Sminkprodukter med personlig dekoration

Sist när jag var riktigt ledsen dekorerade jag ytterligare två sminkprodukter. Den här gången en palett med highlighter och bronzer och en mattande transparent puder. Hade inte direkt något dagsljus så det blev svårt att skilja på vissa färger på pärlorna. Är inte direkt skitnöjd över resultaten men det får duga ändå.

 

 

Jag Har tidigare nämnt att jag brukar sysselsätta mig med saker när jag är ledsen men är dock inte ledsen varje gång. Att pyssla och skapa är terapi för min själ och det gör jag både för bearbetning och för nöjes skull.  

 

 

Har ju också gjort egna nyckelringar och funderar på att börja skapa smycken. En tanke till som har slagit mig är att besöka Myrorna och kolla om man kan hitta en gammal ask. Då i en större modell som jag kan göra om till något helt annat. Kanske blir det nästa projekt inför våren då jag kan promenera på stan och besöka flera second hand butiker. 

 

 

Har också beställt en ny personlig almanacka när det var 20% rabatt på hela sortimentet. Den här gången valde jag en helt annan design och ser fram emot när den landar i brevlådan. Då kan jag också anteckna mina planer och funderingar inför kommande året så att jag får bättre koll.

 

Då har ni sett mitt senaste pyssel och självklart kommer det mycket mer framöver.

 

//PUSS

Makeover med dekorplast på köksbordet

Nu när det har blivit nytt år så fick det bli en makeover med dekorplast på köksbordet. För några år sedan plastade jag in mitt vita köksbord med dekorplast i trä och har varit nöjd med det. Men nu när jag har fler vita möbler i köket så började jag störa mig på det. Så därför köpte jag hem dekorplast i vit trä för att göra om det igen. Okej köksbordet är vitt från början men har en hel del fula fläckar som inte går bort.

Här får ni först se en före-bild på köksbordet.

 

 

Här kommer det några efter-bilder:

 

 

Nu går alla färger bättre ihop i köket och passar finare tillsammmans med rosa. Får visa bilder på helheten en annan dag så att ni förstår vad jag menar.  Vad tycks?

 

 

Idag kom sonens pappa och hämtade upp sonen och då tog jag en långpromenad till Biltema. Fy vad kallt det var men blev ändå svettig under mössan och luvan. Men idag blåste det iallafall inte alls lika mycket som igår. 

 

 

Har inte gjort någon  årsresumé om förra året men det beror på allt jobbigt som har hänt. Återkommer säkert med något längre fram och minns mest all bokläsning och pyssel från året. Något som jag kommer att fortsätta med för det är så avkopplande.

Önskar er alla en fortsatt härlig dag och vi ses senare mina finaste!

 

//PUSS

Dekorera om skönhetsprodukter till något drömmande

I helgen har jag dekorerat om skönhetsprodukter till något drömmande och det är riktigt avkopplande. Pyssel är verkligen min grej och kan inte få nog av det. Därför har jag gjort det igen och här får ni se vad jag har gjort.

 

 

På första bilden ser ni en puderdosa från IsaDora, en hårborste och en ögonskugga från CAIA. Ville skapa något annorlunda och gulligt som drar blickarna till sig. 

Läs också: Dekorera locken på glasburkar.

 

 

Dessa skönhetsprodukter får gärna ligga framme i badrummet som fina inredningsdetaljer. 

Läs också: Glasburken fickett nytt liv.

 

 

Har ju också dekorerat en handspegel som ni får se igen på nästa bild. Funderar på att limma på en liten rosett på samma sätt som hårborsten så att dom matchar ännu mer.

Läs också: Pyssel på gång.

 

 

Idag har jag jobbat efter en längre ledighet och det var svårt att sova inatt. Men jobbar bara en dag till innan nästa ledighet börjar igen och har blivit så dagblind.

Har inte varit personlig

Annars så har jag inte varit direkt personlig på bloggen under senaste tiden och ska berätta lite kort om det. Min bästa vän ligger fortfarande i koma och har därför inte orkat med några firande i år. Innan dess blev min mamma sjuk och min väns pappa som stod mig nära gick bort. Vill inte skriva mer om det för livet är verkligen orättvist på olika sätt. Därför sysselsätter jag med pyssel för att komma i andra tankar för stunden. Var rädda om varandra och ta aldrig något för givet…

 

//PUSS

Glasburken fick ett nytt liv

Glasburken fick ett nytt liv och det passade bra nu under själva jul-pysslet. Jag brukar faktiskt ofta spara på glasburkar ett tag ifall jag vill göra något med dom. Som exempel att dekorera med färger, pärlor eller andra metoder.  Den här gången blev det såklart jultema och här får ni se resultatet.

 

 

Limmade fast pärlor som föreställer snöflingor, stjärnor, bjällror och julgranskulor. Hade inte direkt någon plan utan körde bara på efter känslan. Dekorerade också locket med krämlim och pärlor.

Just nu står burken på köksbordet och funderar på att förvara godis i den. Ska då kanske trä runt ett sidenband och knyta en rosett. Annars kan jag ta bort locket och använda burken som en mysig ljuslykta. Kommer garanterat ha användning av den under julen.

 

 

Har tidigare visat er bilder på en liten sprayflaska som jag nyligen dekorerade med pärlor. Tyckte inte bilderna blev bra den gången så nu har jag tagit nya. Det är en liten extra sak som blir ett tillbehör till min dotters julklapp. Hoppas att hon kommer att gilla den. Ja förr var det ju barnen som pysslade saker till föräldrarna men nu blev det omvänt. Hon är idag en vuxen kvinna. 

 

 

Första advent fick ni också se min påhittade adventsljusstake med återanvända doftljus på en bricka. Har nu piffat upp ljuslyktorna med lite mer julkänslor. Då genom att klistra på två olika pärlor på vardera ljuslykta och tycker att det blev finare så. 

 

 

 

Nu blev det hela lite gulligare och jag gillar verkligen att återanvända saker som man redan har.

 

 

//PUSS