Hitta träningsmotivationen

– I samarbete med Fitnessfrank.com –

Att komma igång med träning är inte alltid lätt.

Speciellt efter ett långt uppehåll och det något som jag har erfarenhet av. Hade då flera olika dumma ursäkter för att slippa träna. Men träning är väldigt viktigt för hälsan och det krävs mycket disciplin för att komma igång. Nu ska jag dela med mig om hur jag kom igång med träningen efter ett längre uppehåll. 

 

 

Vilken träningsform som passar dig.

Det gäller att hitta vilken träningsform man gillar för träning ska även vara roligt. Jag personligen gillar att träna ensam och gör det oftast hemma. Tack vare att jag har stark disciplin så blir det av regelbundet.

 

Planera in dina träningsdagar i förväg.

Jag planerar in mina dagar för träning i min almanacka varje vecka. Följer sedan upp det och på det sättet har jag mera koll på om hur mycket jag har tränat.

 

Träningsmusik

När jag tränar hemma lyssnar jag på musik via youtube men när jag är ute och springer/går har jag en särskild spellista för det. Musiken får mig att prestera träningen mycket bättre.

 

 

Dela upp träningen.

Ena dagen kör jag fokus på ben och rumpa, springer/går dagen efter och tredje dagen fokus armar, mage eller rygg. Variation får mig att aldrig tröttna på träningen. Hittar även olika träningsformer via youtube som jag testar på. 

 

Köp snygga träningskläder

Faktiskt blir träningen mer peppande om jag trivs i träningsplaggen som jag tränar i. Efter att ha tränat regelbundet under en längre period är nya snygga träningskläder alltid en bra belöning.

 

Skaffa en träningskompis

En del vill gärna träna med någon vän, i en grupp eller helt ensam. Jag tillhör den som vill träna ensam eftersom jag blir så koncentrerad på det jag gör och blir i en helt annan värld. Rensar även min hjärna bättre när jag inte har någon som jag känner i närheten. Men det är som sagt individuellt och för er som vill ha en kompis så ska ni självklart ha det. Träningen ska ändå vara rolig. 

 

 

Vilodagar är viktigt för återhämtning

Självklart ser jag till att ha så kallade vilodagar. Oftast en till två gånger i veckan beroende på hur planerna ser ut med allt annat runtomkring. Kroppen behöver som sagt återhämtning för att läka och bli starkare.

 

Kosttillskott

Något som också behövs vid hårdare träning är kosttillskott som exempel magnesium. Jag personligen kör på magnesiumtillskott som är en viktig del för bland annat benhälsan. Hos FitnessFrank.com hittar du kosttillskott för att komplettera det du inte får i dig via kosten. Där hittar du allt du behöver i samband med hård träning till väldigt bra priser. 

 

 

Stark disciplin

När jag väl har kommit igång med träningen blir jag automatiskt beroende av det. Då är jag på rätt väg och då börjar jag med högre utmaningar. Resultaten som en starkare kropp, gladare i själen av alla endorfiner gör att jag blir taggad av ett nytt träningspass varje dag. En gåva som jag har fått är min starka disciplin som förstärks när jag kommer igång med träningen.

   – I samarbete med Fitnessfrank.com –

 

//PUSS

13 comments / Add your comment below

  1. Vad roligt att du har hittat en träningsform som passar dig. Jag får som sagt styrketräning och motion via jobbet. Det är roligt att man kan lyssna på musik under träning. Ha en fortsatt trevlig vecka. kram.

  2. Vilket härligt inlägg – heja dig!!! Jag gillar också att träna hemma istället för på gym och jag har också speciella spellistor på Spotify anpassade för vilken form av träning jag ska utföra – speciell lista för pw och en annan för motionscykeln etc… Just nu får jag fortfarande inte anstränga mig efter framfallsoperationen, men så fort jag får börja träna igen så får det bli hemma träning och promenader. Jag har också köpt snygga träningskläder – känns av någon konstig anledning roligare att träna då 😂 Hoppas du får en fin onsdag vännen! Kramar 💖

  3. Vilket härligt och peppande inlägg 🙂 Det är ju otroligt härligt att träna och jag har precis börjat igen efter ett långt ofrivilligt avbrott! Magnesium käkar jag också, tillsammans med lite andra saker 🙂 Kram

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.