Tränings-listan

Innan jag fick barn var träningen en stor del i mitt liv och under dom senaste åren har jag haft svårt att få ihop träningen med min vardag. Egentligen finns det inga ursäkter för det gäller att prioritera i livet för att få ihop det viktigaste. Hälsan är väldigt viktig del i livet och därför har jag äntligen lyckats pussla ihop några pusselbitar för att få ihop några korta träningspass i veckan. Det är ändå bättre än ingeting alls.

 

Eftersom jag äntligen har kommit igång med träningen igen efter ett långt uppehåll så tycker jag att det passar bra med en tränings-lista och då kör vi!

 

 

1. Vilket är ditt favoritmärke att handla träningskläder ifrån? Jag har många favoritmärken som Adidas, Nike och NLY Sport och varierar väldigt mycket om vilka märken jag köper ifrån. Senaste var ett par träningstights från Stronger som jag är väldigt nöjd över och dom tightsen har jag på mig på bilderna. Linnet har inbyggd sport-bh och kommer från NLY Sport.

 

2. Du har ditt gym hemma, på en begränsad platsyta. Vilka fem redskap/övriga saker måste finnas med? Hantlar, en matta, en massa vatten, musik och självklart bekväma träningskläder. 

 

 

3. Bara träna utomhus eller bara träna inomhus? Jag tränar just nu bara utomhus men ska testa ett utomhusgym i sommar som ligger inte alls långt ifrån mig.

 

4. Korta och intensiva pass, eller långa och behagliga pass? Jag föredrar korta, intensiva pass för jag vill hinna med mycket på kort tid. 

 

 

5. Vilket är ditt bästa träningsminne? Oj vilken svår fråga och jag kan inte komma på något speciellt minne. Men den där härliga känslan jag får efter ett tufft träningspass är alltid bra minnen eftersom det gör mig ännu mera taggad och peppad inför nästa träningspass.

 

6. Vad äter du helst före och efter ett träningspass? Om jag tränar på morgonen så äter jag ingenting fören efter träningspasset då det blir frukost. Annars ser jag till att äta regelbundet under dagen men skulle aldrig orka träna direkt efter en lunch eller middag. Då väntar jag hellre i några timmar efter maten.

 

 

7. Tränar du med musik eller utan? Oftast med musik som gör mig mer peppad.

 

8. Bara träna överkropp eller bara träna underkropp? Då skulle jag välja underkropp. 

 

 

9. Var finner du inspirationen till din träning? Jag har redan många övningar i mitt huvud sedan många år tillbaka. Men annars hittar jag mycket inspiration via träningsbloggar, och via youtube.

 

10. Hur ser dina träningsplaner ut för resten av året? Jag ska absolut fortsätta att träna och med tiden vill jag öka vikterna och få bättre kondition. 

 

 //PUSS

22 comments / Add your comment below

  1. Fan va duktig du är och va snygg du är gumman <3 :* sv; Gömda Juveler finns dessvärre inte mer, de heter något annat nu 😀 De har lite mer moderna kläder nu, ska blogga om de senare 😛 Men älskar klänningen, den är såååå skön 😀 Kram babe :* <3

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.